Tudjuk, hogy az Y generáció különbözik elődjeitől. Rengeteg kutatás, könyv született már rólunk. Ezer trénercég foglalkozik vele, hogy megtanítsa a vállalatokat arra, az Y generáció más, mint a korábbiak, más mint a későbbiek, vannak egyedi vonásai, amiket meg kell tanulni kezelni. Ezer cikk született róla, hogy hogyan kell coacholni az Y generációt, mert igénylik, mert akarják, mert különösen náluk-nálunk működik.

Az ezer cég ezer pszichológusa és ezer coacha dolgozik rajta, hogy összefoglalja generációnk jellemzőit 25 slide-on.

y2y coaching

https://www.emaze.com/@AFOOOOLR/Generations

Benne lesz, hogy nem tiszteljük a kort, türelmetlenek vagyunk, de legalább gyorsak, nem bízunk senkiben, hogy szeretjük a nagy színes képeket és az animációkat, utálunk egy helyben ülni és nem tudjuk elképzelni az életünket az okostelefonunk nélkül. Hogy ha ezt megtanítjuk mindenkinek, legyen az coach vagy felsővezető, akkor az már nem fog csodálkozni rajta, ha az Y generációs vezető instagramra posztol meeting alatt vagy csíkos zoknit hord a conversében.

Csodálkozni lehet, hogy nem fog, de hogy elfogadni vagy megérteni sem, az is biztos. Legalábbis nem egy félórás Y generáció tréning után. Márpedig a coaching alapvető feltétele a feltétlen elfogadás, hogy a coach hiszi és tudja, a coachee alkalmas a saját problémáinak megoldására. Nem azt mondom ezzel, hogy lehetetlen egy Y generációst nem Y generációsként coacholni. Hanem azt, hogy hihetetlen előnnyel indul az, aki tudja, hogy pontosan hogy gondolkodunk, hogy működünk, hogy van bekötve az agyunk.

y2y coaching

http://www.talentculture.com/tchat-preview-workplace-trends-through-the-eyes-of-millennials/

Ezért előny, ha a coach is Y generációs. A coachon is csíkos zokni van, a coach sem bírja ki, hogy másfél óráig egy helyben üljön és hogy ne nézzen rá a twitterére, míg a coachee bedob egy kapszulát a kávéfőzőbe. Ő is érdemelne azért pár szót a fenti pármillió karakterből. Hiszen ő is Y generációs. És érti, miről beszél a coachee. Nem kell megtanulnia elfogadni, mert ő is ilyen, Y, annak összes hátrányával, de összes előnyével együtt is. Ezzel időt nyer, nem kevés időt, ami felgyorsítja és leegyszerűsíti a coaching folyamatot.

Célunk egy olyan módszertan kidolgozása, amelyben egy helyen, fogható, tovább adható formában áll rendelkezésre minden, amit egy Y generációs coachnak kell tudnia egy Y generációs coachee támogatásához.

Ehhez még rengeteg időre, tapasztalatra és segítségre lesz szükségünk – de reméljük egyikben sem fogunk hiányt szenvedni. Az összes eddig született cikkünket, meglátásunkat, véleményünket, felmérésünket azonnal megosztjuk majd a Y2Y blogon.

Mert hisszük, hogy nem elég, ha megtanítjuk, hogyan kell kezelni minket. Azt kell kiderítenünk, mi az a módszertan, ami alkalmas rá, hogy nekünk, coachoknak IS flow élményt biztosítson. Meg kell nézni, hogy milyennek kell lennie egy Y coachnak, hogy hogy tud azonosulni egy Y az alapvető coach kompetenciákkal, hogy hogyan kell kinéznie egy olyan ülésnek, ahol a coach és a coachee is komfortzónájában van. Mert igenis onnan kell indulnia ahhoz, hogy aztán sikerrel ki is tudjon lépni belőle. Ha ezt sikerül megélnünk, leírnunk és tapasztalatainkat egy tovább dobható labdává formálnunk, segíthetjük összes Y coach társunkat, hogy olyan formában tanulja a coachingot, amit nem kell már magára szabnia. Mert rá találták ki. Találtuk ki. Y-ok, az Y-ra.