Shared Service Centereknek

Miért van szükség Y generációs business coachra egy Shared Service Centernél?

Röviden, hogy többen legyenek 5 év múlva az irodádban, mint a fenti képen.

Hosszabban jópár fontos tény a válaszhoz, 8 pontba szedve:

1.Bővülő piac

2014-ben 9%, 2015-ben 25%-os bővülést mutatott a hazai SSC piac, a várakozások pedig még optimistábbak, a növekedés intenzív marad. Már most nehéz megfelelő embert találni, megtartani pedig még nehezebb, hiszen az SSC profik iránt a kereslet döbbenetes ütemben nő. 2015 őszén 5.000 munkavállaló hiányzott a magyar SSC piacról, ez mára a becslések szerint a 10.000-t is elérheti.

2.Y generációs munkavállalók

A keresett munkavállaló 25-30 éves, azaz Y generációs, diplomás és több nyelven beszél. Az Y-ok átlagosan 3 évente cserélnek munkahelyet. Saját bevallásuk szerint legkönnyebben az Y generációsokkal tudnak együtt dolgozni. 79%-uk  állítja, hogy coach szemléletű vezetésre van szüksége. A mit szeretnének a munkahelyükön kérdésre a coachingot előrébb sorolják a tréningeknél. Nyilván azokban az országokban, ahol a coaching már egy bevett motivációs eszköz, elterjedt, stabil kultúrával.

3. Komplexebb munkakörök

Az egyszerűsített tevékenységek kivándorlása még olcsóbb országok felé megtörtént, megjelentek a komplex szolgáltatást nyújtó business support centerek. A komplexebb munkakörök hatására megnő a betanítási idő, megdrágul az emberfelvétel.

4. Emberfelvétel

A recruitment lead time 2015-ben 46 nap volt, ez még egy kicsit rosszabb, mint 2013-ban.

5. Fluktuáció

A fentieket átfutva nem meglepő, hogy az SSC szektor legkomolyabb gondja ma a fluktuáció, amely jelenleg 35-45% között mozog.

6. Vezető-utánpótlás

A brutális fluktuáció és a szektor fiatal mivolta miatt a vezető-utánpótlás kérdése nem megoldott a cégeknél. A munkaerő felvételének és megtartásának bizonytalansága olyan mértékű, hogy magát az iparágat veszélyeztetik a jövőben.

7. Kulcsember elvesztése

Egy szervezet fiatal kulcsembereinek elvesztése a PriceWaterHouse kutatása szerint, az adott munkavállaló konkrét szerepétől függően 6-24 hónapnyi bérének felel meg.

8. Coaching hatásai

A business coaching legkomolyabb, kutatásokkal is alátámasztott hatásai: az elkötelezettség, a motiváció, a magabiztosság, a szakmai tudatosság és az önbizalom növekedése.

 

A fenti 8 pontot átgondolva egyértelmű a képlet, de munkáltatói aggyal azért továbbra is egy kérdés előjön: mennyivel leszek előrébb bármilyen valutában ettől?

A válasz egyszerű: ha jól választottad ki a kulcsembered, akit meg akarsz tartani és a coachot akit mellé teszel, akkor annyival biztos, amekkora különbség van az új embered pótlásának az összköltsége és a coach megbízási díja között.

És akkor még a coaching kultúra hosszú távú szervezeti hatásairól nem is beszéltünk.