A coaching témája az, amit az ügyfél, azaz a coachee szeretne.

Ennyi.

Lehet ezt még ragozni, sorolhatunk rá ezer példát, ebből most már jó párat tapasztaltunk is és további tízmillióról csak tanultunk, olvastunk és hallottunk. Szedhetjük őket kategóriákba, de ettől még a fenti állítás lesz igaz mindig. Bármilyen téma lehet a coaching témája, mi ebből azzal foglalkozunk, ami valahogy besorolható a “business” szó alá.

https://issuu.com/bibliotecafredman

Ahogy Milton Friedman szavait tanultuk a közgázon: “The business of business is business.” Amit fordítson mindenki úgy, ahogy szeretne, lényeg, hogy azért ez alá a gyűjtőfogalom alá elég sok minden belefér.

Mivel a Y2Y módszertanon belül csak Y-okkal dolgozunk, így azok a témák kerülhetnek az asztalunkra, ami a generációnkat érinti.

Életközepi krízissel, nyugdíjkorhatár-változásokkal és az unokák külföldre költözésének kérdésével  nem foglalkozunk. Egyelőre. De eljön az is, csak előtte hadd essünk át rajtuk mi magunk is. Na nem az unokákon.

És mit lehet kezdeni coachként egy Y generációssal akkor? Lehet trainee vagy graduate management programokat kísérni, frissen kinevezett vezetők beilleszkedését segíteni, karrierspagettin vagy labirintuson útvonalat találni, pályát választani és újragondolni, saját vállalkozás, startupok indulását támogatni, SSC-knél, multis Y-oknál csökkenteni a fluktuációt és még sorolhatnánk a végtelenségig.

De még egyszer, a coach nem tanácsadó. Nem ő oldja meg a gondjaidat, hanem Te. Ha ez vigasztal, a nyugdíjkorhatárt sem tudja megváltoztatni, úgyhogy ez végre nem generáció-specifikus.