A business coaching nem tanácsadás, nem társalkodás és nem is pszichológia. Nem fekszel kanapén, a coach nem hallgatja végtelen a sirámaid, nem oldja meg a problémáidat, és még csak nem is adhatod ki a dühödet, mint Robert De Niro, a Csak egy kis pánikban:

De ettől még jobb lesz tőle neked is. Már feltéve, hogy jó coach-ot választottál.

Az International Coach Federation magyar tagozata szerint: A coaching az ügyféllel való partneri együttműködés, olyan gondolatébresztő és kreatív folyamat, amely arra inspirálja az ügyfelet, hogy a legtöbbet hozza ki önmagából személyes és szakmai szempontból is. A coaching egyedi szolgáltatás, és elkülönül a terápiától, tanácsadástól, mentoringtól és a  tréningtől egyaránt. Akik résztvevői lesznek egy coaching folyamatnak, megtapasztalhatják annak élményét, hogy:

– másképp látják majd személyes kihívásaikat és lehetőségeiket,

– megerősödik gondolkodásuk és döntéshozó képességük,

– fejlődik személyes hatékonyságuk,

– nő az önbizalmuk, és

– közelebb kerülnek munkájuk és élet-szerepük beteljesítéséhez.

A definíció nagyon jó és benne van minden, csak talán kicsit hosszú.

Úgyhogy – ha esetleg nem vetted volna a fáradtságot, hogy elolvasd – akkor jöjjön egy rövidebb, ahogy a lányaimnak magyaráznám el:

Képzeld magad egy lendkerekes autónak. Ha leállsz, a coach felhúz és megint mész magadtól. Ha jó a coachod, akkor nagyon sokáig tudsz majd gurulni, akár egy felhúzással is.

Ha nem tudod magad lendkerekes autónak elképzelni, mert még sose álltál le útközben, illetve semmi szükséged senkire, aki által még gyorsabban tudnál gurulni, ne keress coachot.

Ha találtál és gurultál is valamennyit, de elfogyott a szufla, esetleg a coachodnak eszébe sem jutott megmérni, mennyit és hova is haladtál pontosan, keress egy másikat. Ilyet.