Az Y generáció fogalma

Sajnos az még nincs. Mármint a generáció már létezik, csak abban nem sikerült még megegyezni, mit is hívunk pontosan Y generációnak. Legtöbben 1982 és 1995 közé teszik a generáció határait, de találkozni 1980-1999 definícióval is. Különösen nehézzé teszi a kérdést, hogy az amerikai terminológia Millennials néven emlegeti elsősorban ugyanezt a generációt. A ‘millennials’ pedig az 1982 és 1992, vagy 1980 és a 2000-es évek eleje között születteteket jelenti. Sokak szerint a ‘millennials’ és a ‘generation Y’ szinoníma. Mások szerint nem. Kinek hogy tetszik.

Hazánkban leginkább az 1982 és 1995 közötti meghatározást szokták használni, de coach szemmel nem is lényeges, hogy pontosan melyik év az eleje, melyik a vége. A Y2Y-nál mi az 1980 és 2000 között születettekkel foglalkozunk, ezt értjük Y generáció alatt.

Demographicsituation male female Yes, we know. It’s all in the numbers. The western world is getting older and older and ...

http://www.slideshare.net/lific/generation-y-by-steffi-burkhart-and-orsolya-nemes/

 

De mik az idős kamaszok és fiatal felnőttek, azaz mik a MI közös jellemzőink a ProfilesInternational és Strauss és Howe gyűjtése alapján:

Elfelejtettünk felnőni. Amikor a szüleink már családot alapítottak, mi még apukánktól kunyeráltunk pénzt utóvizsgára.

Mindent azonnal akarunk, dührohamot kapunk, ha másnap reggelre már nincs szabad időablaka a tescos házhozszállításnak.

Szeretjük a példaképeket, felnézünk az idősebbre. Nem AZÉRT, mert idősebb, hanem mert valamihez ért, valamiben jobb nálunk. Szeretünk tőlük tanulni.

Nem igazán tudjuk, hogyan kellene az egyes lépéseket megtervezzük, amikkel eljutunk a célunkig (na itt azért kicsit csuklottam. A szerk.) 

Magabiztosak és optimisták vagyunk. Hiszen nem tudunk tervezni, fogalmunk sincs, mitől kellene félnünk.

Szeretünk csapatban dolgozni.

Ambíciózusok vagyunk, motiváltak és racionálisak.

Digitális bennszülöttek vagyunk, nem tanították, beleszülettünk a technológiába. Ezért sokkal gyorsabban adaptálódunk az új folyamatokhoz, nem félünk az új rendszerektől, nem nyomtatunk ki és fűzünk le mindent a mappáinkba harminchét éve.

Figyelmes Olvasó fejében már összeállt a kép, miért is jó Y generációst alkalmazni a munkahelyén. Igaz, hogy figyelmes olvasó nincs. Az átlag Y generációs csak a címet olvasta el, esetleg megnézte a képet. Az X generációs elvesztette a fonalat a 150. szónál, a Z generációs pedig már átnyergelt snapchatre.

Ilyen tehát az Y generáció. Hogy miért van szüksége a coachingra, és hogy miért lesz előrébb a Munkáltatója a coaching folyamat után, erről például itt olvashatsz bővebbet.